Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Ethical Guidelines
Submissions
Publication Fees
Open Access Policy
Peer Review Process
Editorial Team
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 54 No. 107 (2021): December
Vol. 54 No. 107 (2021): December
Published:
2022-01-05
Editorial
Editorial
Carolina Bernales
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
PDF
Monographic Section Editorial
Introducción al número: Discurso, Multimodalidad y Procesamiento. Estudios en honor de Giovanni Parodi
Romualdo Ibañez, Óscar Loureda
PDF (Español (España))
PDF
XML (Español (España))
Estudios del Discurso
El aporte científico de Giovanni Parodi y dos temas centrales para continuar el debate: los géneros discursivos y la lectura crítica
Adriana Bolívar
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
El Análisis del Discurso en Latinoamérica: objetos, perspectivas y debates
Elvira Narvaja de Arnoux
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
The Agreement Letter: Linguistics as a Hermeneutic Tool in Professional Discourse
Guiomar Ciapuscio
PDF
XML
Epistemic Context Analysis
Teun A. van Dijk
PDF
XML
Pedagogic discourse: Marshalling register variation
James Martin
PDF
XML
Register cartography and Giovanni Parodi’s research: Registerial profiles of school subjects and university disciplines
Christian M.I.M. Matthiessen
PDF
XML
Multimodalidad y Multimedios
Multisemiotic artifacts between modes and media
John Bateman
PDF
XML
Multimodal Communication in Instructional Settings: An Investigation of the Functional Roles of Gestures and Arrows
Cengiz Acarturk, Melda Coskun, Serap Emil
PDF
XML
“¡Ya está! Me pongo a filmar”: Vídeos para aprender en clase
Daniel Cassany, Liudmila Shafirova
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Estudios de Corpus
NOTAS EPISTEMOLÓGICAS SOBRE VARIACIÓN PARA UNA LINGÜÍSTICA DE CORPUS
Francisco Moreno Fernández
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Aplicaciones de inteligencia artificial para la clasificación automatizada de propósitos comunicativos en informes de ingeniería
René Venegas
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Mapping out the road from corpus linguistics to psycholinguistics
Max M. Louwerse
PDF
XML
Comprensión y Procesamiento
Revisitando la corporeidad del lenguaje narrativo
Manuel de Vega
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
Constructing discourse: an experimental approach
Inés Recio Fernández, Oscar Loureda, Ted J.M. Sanders
PDF
XML
The effect of exposure to coherence relations on its processing and comprehension: Exploring Chilean primary school students’ performance
Romualdo Ibáñez Orellana, Fernando Moncada Nahuelquín, Andrea Santana Covarrubias
PDF
XML
The Appearance of Coherence: Using Cohesive Properties of Readers’ Constructed Responses to Predict Individual Differences
Lauren Flynn, Danielle McNamara, Kathryn McCarthy, Joseph Magliano, Laura Allen
PDF
XML
Using AutoTutor to Track Performance and Engagement in a Reading Comprehension Intervention for Adult Literacy Students
Arthur C. Graesser, Daphne Greenberg, Jan C. Frijters, Amani Talwar
PDF
XML
Language
English
Español (España)
Make a Submission
Make a Submission
Indicators
1.0
2021
CiteScore
95th percentile
Powered by
Keywords