The Bilingual Dilemma: Inhibiting Interference & its Effect on the Bilingual Advantage
Palabras clave:
Age of Acquisition, Bilingualism, Code-Switching, Executive Functions, Inhibition ControlResumen
A debated topic in the field of bilingualism is if there is an advantage for bilinguals in terms of executive functions (EF). EF are an assemblage of mental processes and self-regulation skills including both basic and higher-level cognitive processes such as inhibition, working memory, monitoring, task shifting, updating, working memory capacity, planning, flexibility, and reasoning. This study investigated whether there was an inhibition control advantage for highly proficient Spanish-English late-bilingual adults, compared to Spanish-speaking monolingual adults in Bogotá, Colombia. The study utilized the Victoria version of the Stroop Task (Stroop, 1935) to measure the abilities of inhibitory control between the two groups, in addition to other measures to determine second language proficiency levels. A total of 21 monolingual and 20 bilingual participants between the ages of 20 to 38 took part in the study. Results showed that there was no significant difference in response times between the bilingual and monolingual participants when performing the Stroop task. The implications of these results, the limitations of the study and recommended changes for future studies, which could potentially demonstrate a bilingual advantage, are discussed.Descargas
Archivos adicionales
Publicado
2022-08-10
Cómo citar
Langley, A. K., García Cardona, P. B., & Díaz, S. A. (2022). The Bilingual Dilemma: Inhibiting Interference & its Effect on the Bilingual Advantage. Revista Signos. Estudios De Lingüística, 55(109). Recuperado a partir de https://revistasignos.cl/index.php/signos/article/view/657
Número
Sección
Artículos
Licencia
Aquellos autores que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra por medio de este documento de cesión de derechos de autoría, el cuál estará simultáneamente sujeto a la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un repositorio institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en publicaciones institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase el efecto del acceso abierto).