Exploring the Interaction of EFL Student Writers with SFL-based Teaching and Teacher-written Feedback
Palabras clave:
Systemic functional linguistics, teacher-written feedback, academic writing, meaning makingResumen
This case study explored how student writers interact with teaching based on systemic functional linguistics (SFL) and with teacher-written feedback. The data used in the study consisted of English-as-a-foreign-language (EFL) students’ interviews, written documents, and teacher-written feedback collected at a Chinese university writing classroom over one academic year. The qualitative analysis of the study data showed that through the instruction of SFL, the students came to understand and practice writing as a meaning-making process although their understanding and practice of such were constrained by diverse factors (e.g., the difficulty of the new knowledge and genre-specific demands). More importantly, the SFL-based teacher-written feedback gradually helped enhance the students’ understanding of SFL’s meaning making as well as their follow-up management of contextually appropriate language resources in refining their written compositions. The study concluded that despite the challenges involved, integrating SFL-based teaching with teacher-written feedback seemed to help the students in the study re-conceptualize their writing and navigate writing effectively as a meaning-making process.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Aquellos autores que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra por medio de este documento de cesión de derechos de autoría, el cuál estará simultáneamente sujeto a la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un repositorio institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en publicaciones institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase el efecto del acceso abierto).