Using AutoTutor to Track Performance and Engagement in a Reading Comprehension Intervention for Adult Literacy Students
Palabras clave:
agents, computer technology, discourse levelsResumen
This study illustrates how computer agents in conversational trialogues (tutor agent, peer agent, student) can track the performance and engagement of adult readers with low literacy skills in a 4-month intervention to improve reading comprehension strategies. One out of six adults in the United States possess low literacy skills so technology can potentially help these adults improve. AutoTutor trialogues were designed to teach comprehension strategies across different levels of discourse processing and capture their performance, namely the time and accuracy of answering questions in the conversation. A study with 52 adult literacy students interacted with AutoTutor as part of an intervention with human instructors. Performance in AutoTutor was tracked at four theoretical discourse levels (Words, Textbase, Situation Model, Rhetorical Structure) and engagement, with an objective measure of comprehension skill before and after the intervention. The results showed how AutoTutor could provide nuanced performance and engagement measures that predicted comprehension improvements and can be used to guide formative assessment and enhanced AutoTutor adaptivity.Descargas
Publicado
2022-01-05
Cómo citar
Graesser, A. C., Greenberg, D., Frijters, J. C., & Talwar, A. (2022). Using AutoTutor to Track Performance and Engagement in a Reading Comprehension Intervention for Adult Literacy Students. Revista Signos. Estudios De Lingüística, 54(107). Recuperado a partir de https://revistasignos.cl/index.php/signos/article/view/776
Número
Sección
Comprensión y Procesamiento
Licencia
Aquellos autores que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra por medio de este documento de cesión de derechos de autoría, el cuál estará simultáneamente sujeto a la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un repositorio institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en publicaciones institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase el efecto del acceso abierto).