Epistemic context analysis
Palabras clave:
Discourse studies, context models, knowledge, common ground, David Cameron, parliamentary discourseResumen
Within a general theory of communicative contexts and their influence on the structures, production and comprehension of discourse, this article focuses on the crucial, but often ignored, role of the knowledge of speakers about the knowledge of the recipients, earlier studied as ‘common ground’. For communicative contexts to influence the structures of discourse, it is assumed that participants must have a mental model of that situation, including this specific knowledge controlling all epistemic aspects of discourse. Such knowledge must be inferred from previous (parts of) discourse, prior discourse and communication or an ongoing analysis of the communicative situation. A detailed analysis of a speech of former Prime Minister of the UK, David Cameron, on refugees shows that the general epistemic conditions of appropriate assertions in such speeches require a much more sophisticated theoretical and analytical approach than in classical pragmatics.Descargas
Publicado
2022-01-05
Cómo citar
van Dijk, T. A. (2022). Epistemic context analysis. Revista Signos. Estudios De Lingüística, 54(107). Recuperado a partir de https://revistasignos.cl/index.php/signos/article/view/847
Número
Sección
Estudios del Discurso
Licencia
Aquellos autores que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra por medio de este documento de cesión de derechos de autoría, el cuál estará simultáneamente sujeto a la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un repositorio institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en publicaciones institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase el efecto del acceso abierto).