Register cartography and Giovanni Parodi’s research: Registerial profiles of school subjects and university disciplines
Resumen
In this article, I explore the functional varieties of language, i.e. registers (or genres), used in different school subjects and university disciplines, examining the ranges of registers used in a selection of subjects and disciplines — their registerial profiles. I draw on Giovanni Parodi’s research into registerial profiles of university disciplines and on systemic functional work on registerial profiles of school subjects, showing how they complement one another. I sketch an outline of a comprehensive view informed by these pioneering contributions so that future research can fill in gaps and further illuminate registerial profiles of different fields of study, curricular composition and sequence of registers and learner paths through institutions of education seen in terms of expanding personal registerial repertoires. For the sake of conceptual clarification, I also touch on different approaches to the phenomenon of functional variation within language according contexts of use under the headings of ‘register’ and ‘genre.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Aquellos autores que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra por medio de este documento de cesión de derechos de autoría, el cuál estará simultáneamente sujeto a la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un repositorio institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en publicaciones institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase el efecto del acceso abierto).