A cross-disciplinary study of verb boosters in research articles from engineering, medicine and linguistics: frequency and co-text variations
Palabras clave:
booster, metadiscourse, corpus, medicine, linguistics, engineeringResumen
The present study looks into the variations in the frequencies and pragmatic functions of the metadiscourse markers known as boosters, and in particular, with regard to their verb forms. Three corpora have been compiled to this end, covering the fields of engineering, medicine and linguistics. The corpora were manually annotated for metadiscourse markers, boosters included, by a group of annotators. A predetermined list was used for annotation, but throughout the annotation process the list was modified to better reflect the use of metadiscourse in the corpora. The raw count of the occurrences of verb boosters shows clear differences between the corpora, which in turn confirms previous studies of this type. However, the range of verbs identified was very similar, pointing to a large overlap among the three. The three top frequency verb boosters also showed a clear overlap for engineering and medicine, but revealed considerable differences with linguistics. This study has been conducted within a research project financed by the Spanish Ministry of Economy, Industry and Competitiveness (FFI2016-77941-P).
Descargas
Archivos adicionales
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Aquellos autores que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra por medio de este documento de cesión de derechos de autoría, el cuál estará simultáneamente sujeto a la licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un repositorio institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en publicaciones institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase el efecto del acceso abierto).